Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
742 --- illustraties --- mode --- praktijk van schilderen en tekenen, genres (landschap, mode, portret)
Choose an application
Chansons de geste --- Renaud de Montauban (Legendary character) --- History and criticism --- Romances --- Charlemagne, --- Renaut de Montauban (Chanson de geste) --- Chansons de geste - History and criticism - Congresses --- Renaud de Montauban (Legendary character) - Romances - History and criticism - Congresses --- Charlemagne, - Emperor, - 742-814 - Romances - History and criticism - Congresses --- Charlemagne, - Emperor, - 742-814
Choose an application
Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- handboeken en inleidingen. --- jeugdwerk- en beleid. --- School management --- inspraak --- onderwijs --- leerlingenraden --- #A0103A --- 742 Scholieren en studenten --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- 483 --- Leerlingenraad --- Secundair onderwijs --- 458.1 --- Onderwijsstructuur --- Vernieuwing van het secundair onderwijs --- Organisatie - Management --- Handboeken en inleidingen. --- Jeugdwerk- en beleid.
Choose an application
Charles the Great [Holy Roman Emperor] --- Civilization, Medieval. --- Charlemagne, --- Holy Roman Empire --- France --- Kings and rulers --- Biography --- History --- Europe --- Rois et souverains --- Biographies --- Histoire --- Charlemagne --- Carolingians --- To 987 --- Charlemagne, - Emperor, - 742-814. --- Holy Roman Empire - Kings and rulers - Biography --- France - Kings and rulers - Biography --- France - History - To 987
Choose an application
Dit boek vormt het eindverslag van het Amsterdamse interventieproject Bij de Les Blijven, een innovatief programma van de gemeente Amsterdam gericht op een directe, preventieve aanpak van beginnend (problematisch) schoolverzuim onder leerlingen van 10 tot 15 jaar. Het project, dat gefinancierd werd door het ministerie van VWS, beoogt het beginnend schoolverzuim in Amstdam in vier jaar met 35 percent terug te dirngen en een sluitend systeem van onderkenning en interventie in en om scholen te ontwikkelen. Dit boek doet verslag van de ontwikkelingsgeschiedenis van het project, behandelt de resultaten van de metingen van schoolverzuim die in de periode 1996-1999 zijn verricht op Amsterdamse scholen voor primair en secundair onderwijs, en gaat in het bijzonder in op de methodische bevindingen.
Absentéisme scolaire --- Schoolverzuim --- Spijbelen --- Opvoeding --- #PBIB:+107.23 --- #SBIB:316.334.1O215 --- #SBIB:316.334.1O400 --- 742 Scholieren en studenten --- spijbelen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Spijbelen --- 450.9 --- 464 --- gedragsproblemen --- jeugdbeleid --- jeugdigen --- jeugdzorg --- onderwijsbeleid --- preventie --- probleemgedrag --- schoolverzuim --- 371.52 --- Leerlingen --- Methodiek --- Preventie --- Scholen --- D081335.jpg --- Spijbelen ; Nederland --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Spijbelen --- Onderwijsbeleid: beleidsdoelen --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Overige onderwerpen onderwijs --- Kinderen met leerproblemen
Choose an application
Postliberal theology. --- Christianity --- Church and the world. --- Tradition (Theology) --- Postmodernism --- Forecasting. --- Religious aspects --- Christianity. --- 231.742.1 --- 261.6 --- Openbaring en traditie --- De Kerk en de cultuur: christelijke beschaving; Kerk en vooruitgang; Kerk en wereld --- 261.6 De Kerk en de cultuur: christelijke beschaving; Kerk en vooruitgang; Kerk en wereld --- 231.742.1 Openbaring en traditie --- Church and the world --- Postliberal theology --- Authority --- Post-modernism --- Postmodernism (Philosophy) --- Arts, Modern --- Avant-garde (Aesthetics) --- Modernism (Art) --- Philosophy, Modern --- Post-postmodernism --- Postliberalism (Christian theology) --- Theology, Doctrinal --- Christianity and the world --- Church and society --- Society and the church --- World and the church --- Worldliness (Theology) --- Mission of the church --- Christianity and international relations --- Forecasting --- Religious aspects&delete& --- Christianity - Forecasting. --- Postmodernism - Religious aspects - Christianity.
Choose an application
Kan het onderwijs een bijdrage leveren aan het dichten van de klooftussen sociale klassen? Kunnen prestaties van kansarme kinderen door gerichte aandacht verbeteren? Moet het onderwijs dit doen en belangrijker nog: zijn scholen hiervoor toegerust? Op een aantal basisscholen in Nederland werken leerkrachten volgens de didactische uitgangspunten van het circuitmodel. Leerstofverwerking vindt plaats in een hoek die het meest past bij de interesse en leerstijl van de leerlingen. Kinderen maken zelf een keuze voor een bepaalde hoek. De auteur onderzoekt in hoeverre het circuitmodel is ingevoerd in de scholen, of 'circuit'leerkrachten op een zelfde wijze kijken naar achterstandsleerlingen als naar niet-achterstandsleerlingen, en of ideeën over onderwijs van ouders en leerkrachten enige verwantschap vertonen. Ligt het prestatieniveau van de leerlingen onder of boven het landelijk gemiddelde en welke vorderingen hebben leerlingen gedurende drie schooljaren gemaakt? Voelen de leerlingen, en met name de achterstandsleerlingen, zich prettig op school? En tenslotte: doen schoolklassen waar intensief met het circuitmodel gewerkt wordt, 'het' beter? Dit onderzoek levert een bijdrage aan de discussies over de (on)mogelijkheden van scholen om door middel van specifieke onderwijsvernieuwingen hardnekkige milieuspecifieke onderwijsachterstanden te minimaliseren of op te heffen. (Bron: covertekst)
Basisonderwijs --- Encadrement des élèves --- Enseignement primaire --- Leerlingbegeleiding --- Nederland --- Pays-Bas --- #SBIB:004.GIFT --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O212 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #PBIB:2001.4 --- #PBIB:gift 2001 --- #A0107A --- 742 Scholieren en studenten --- 104321.jpg --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- basisonderwijs --- kansarmen, onderwijs --- onderwijs en sociaal milieu --- sociale klassen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Geplande onderwijsverandering --- 371.1 --- 377 --- 371 --- 323.3 --- Theses
Choose an application
The PISA 2000 Assessment of Reading, Mathematical and Scientific Literacy introduces the PISA approach to assessing reading, mathematical and scientific literacy and describes the PISA 2000 assessment instruments in terms of: the content that students need to acquire, the processes that need to be performed, and the contexts in which knowledge and skills are applied. Each of the assessment domains is illustrated with a broad range of sample items.
#A0206A --- 742 Scholieren en studenten --- Educational tests and measurements --- Educational evaluation --- Competency based education --- Competency training --- OBE (Education) --- Outcome-based education --- Outcomes-based education --- Performance-based education --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Educational measurements --- Mental tests --- Tests and measurements in education --- Programme for International Student Assessment. --- Organisation for Economic Co-operation and Development. --- International Programme for Student Assessment --- OECD/PISA --- PISA --- Programa Internacional de Avaliação de Alunos --- Program for International Student Assessment --- Starptautiskā skolēnu novērtēšanas programma --- Programme international pour le suivi des acquis des élèves --- Programa Internacional de Evaluación de Estudiantes --- Education --- Evaluation --- Psychological tests for children --- Psychometrics --- Students --- Examinations --- Psychological tests --- Rating of --- Competency-based education --- Student Knowledge
Choose an application
Charlemagne, --- France --- Europe --- Kings and rulers --- Biography. --- History --- Rois et souverains --- Biographies --- Histoire --- Charlemagne Emperor --- -France --- -Council of Europe countries --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- -History --- -Kings and rulers --- Pʻŭrangsŭ --- Frankrig --- Francja --- Frant︠s︡ii︠a︡ --- Prantsusmaa --- Francia (Republic) --- Tsarfat --- Tsorfat --- Franḳraykh --- Frankreich --- Fa-kuo --- Faguo --- Франция --- French Republic --- République française --- Peurancih --- Frankryk --- Franse Republiek --- Francland --- Frencisc Cynewīse --- فرنسا --- Faransā --- Franza --- Republica Franzesa --- Gallia (Republic) --- Hyãsia --- Phransiya --- Fransa --- Fransa Respublikası --- Franse --- Францыя --- Frantsyi︠a︡ --- Французская Рэспубліка --- Frantsuzskai︠a︡ Rėspublika --- Parancis --- Pransya --- Franis --- Francuska --- Republika Francuska --- Bro-C'hall --- Френска република --- Frenska republika --- França --- República Francesa --- Pransiya --- Republikang Pranses --- Γαλλία --- Gallia --- Γαλλική Δημοκρατία --- Gallikē Dēmokratia --- فرانسه --- Farānsah --- צרפת --- רפובליקה הצרפתית --- Republiḳah ha-Tsarfatit --- פראנקרייך --- 法国 --- 法蘭西共和國 --- Falanxi Gongheguo --- フランス --- Furansu --- フランス共和国 --- Furansu Kyōwakoku --- Francija --- Ranska --- Frankrike --- CHARLEMAGNE (CHARLES I LE GRAND, ROI DES FRANCS, DES LOMBARDS ET EMPEREUR D'OCCIDENT), 742-814 --- EMPIRE CAROLINGIEN --- CAROLINGIENS --- BIOGRAPHIES --- HISTOIRE
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|